Celem projektu Styl Myślenia Nauczyciela była analiza związku Stylu Myślenia nauczyciela z jego stylem pracy, oczekiwaniami względem ucznia oraz stosowanymi metodami nauczania.
Pobierz bezpłatną publikację:
- kompleksowe podsumowanie projektu
- 5800 przebadanych nauczycieli
- 50 stron: statystyki, analizy, komentarze
- wizja idealnego nauczyciela
- wymagania względem uczniów
Co znajdziesz w publikacji?
Publikacja z wynikami projektu Styl Myślenia Nauczyciela zawiera 50 stron podzielonych na 4 sekcje tematyczne. Znajdziesz w niej informacje wprowadzające do stylów poznawczych, Modelu FRIS®, statystyczne podsumowania projektu oraz szczegółową analizę i weryfikację przyjętych hipotez badawczych.
Kliknij, aby zobaczyć spis treści »
Jakie zagadnienia przebadaliśmy?
Głównym założeniem projektu było zbadanie znaczenia i wpływu Stylu Myślenia nauczyciela na jego pracę w szkole. Zidentyfikowaliśmy 6 obszarów związanych z pracą w szkole, na które powinien mieć istotny wpływ indywidualny Styl Myślenia nauczyciela i które stały się podstawą 6 hipotez badawczych.
« Kliknij, aby zobaczyć hipotezy badawcze
Dlaczego badamy Style Myślenia w szkole?
Z rozmów z nauczycielami wiemy, że Model FRIS® potwierdza ich obserwacje i intuicyjne wnioski o tym, jak dostosować sposób przekazywania wiedzy do sposobu myślenia ucznia. Jednocześnie informują nas, że znajomość Stylów Myślenia pomaga im dostrzegać i usuwać źródła problemów w komunikacji z innymi oraz trafniej rozpoznawać indywidualny potencjał uczniów. Jesteśmy przekonani, że wiedza o stylach myślenia jest potrzebna polskiej szkole.
Zrozumienie różnorodności sposobów myślenia jest cenne zarówno dla szefa budującego zespół ludzki, jak i nauczyciela, chcącego skutecznie przekazywać wiedzę.
FRIS® w szybki i prosty sposób dostarcza wiedzy na temat różnych sposobów myślenia, podejmowania decyzji oraz strategii rozwiązywania problemów. Jest stworzony w polskich realiach i zweryfikowany psychometrycznie, dzięki czemu daje rzetelne i trafne wyniki.
Poznanie stylów myślenia pozwala lepiej rozumieć własny sposób działania, a dzięki temu lepiej komunikować się i współpracować z innymi.
Ewa Halska
Mecenas Projektu
Prezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Kadry Kierowniczej Oświaty
W projekcie wzięło udział ponad 5800 nauczycieli.
Harmonogram
1. KWESTIONARIUSZ
Czas trwania:
przyjmowanie zgłoszeń: do 11 listopada
wypełnianie badania: do 14 listopada
2. ANALIZA
Czas trwania:
15 listopad – 15 styczeń 2017
3. WYNIKI PROJEKTU
Czas trwania:
do 31 stycznia 2017 r.
Od lat pracuję z nauczycielami i dla nauczycieli. Kiedy poznałem FRIS® dowidziałem się, dlaczego czasami osiągam zdecydowanie więcej niż zamierzałem, a czasem miałem kłopoty z osiągnięciem celów. Po prostu jestem, jaki jestem. I pracuję z osobami, które są, jakie są. Poznanie własnego stylu a przy okazji tego, jak myślą i lubią pracować inni, spowodowało, że teraz lepiej dopasowuję się do tych, z którymi pracuję. Mój naturalny styl myślenia i sposób działania odpowiada tylko części osób, z którymi pracuję. Teraz, kiedy przygotowuję scenariusz i podczas pracy z grupą, stosuję metody skierowane do osób o różnych stylach myślenia oraz działania. Tak samo jest w relacjach nauczyciel-uczeń.
Często zastanawiamy się jak zmotywować naszych podopiecznych. Poznajmy siebie i swoich uczniów dzięki FRIS®, a następnie zaproponujmy takie rozwiązania, które są najbardziej atrakcyjne dla uczestników naszych zajęć. Na sali szkoleniowej to działa. Jestem pewien, że z powodzeniem może być wykorzystane w klasie.
Jarosław Kordziński
Trener, mediator, coach, tutor.
Autor licznych książek dotyczących oświaty, w tym:
– „Nauczyciel, trener, coach”
– „Dyrektor szkoły – moderator, facylitator, coach”
– „Zarządzanie rozwojem szkoły”
Inne publikacje, które mogą Ciebie zainteresować:
Bezpłatny e-book
Ludzie z czterech planet
Przeczytaj, co mówią o sobie Zawodnicy, Partnerzy, Wizjonerzy i Badacze. Poznasz ich refleksje o sobie samych – co jest największą siłą, jak radzą sobie z trudnościami. Świetna lektura zarówno na start, a zarazem praktyczne uzupełnienie Twojego Raportu indywidualnego.
Tylko w tym e-booku jest dodatek „Synergia Stylów Myślenia” – jak skutecznie współpracować mając różne Style Myślenia?
Przewodnik
Poznaj FRIS®
Chcesz zainteresować znajomego lub współpracownika Stylami Myślenia? Prześlij mu przewodnik, który świetnie wprowadza do tego czym jest FRIS® – opowiada o modelu czterech perspektyw, Procesie FRIS®, obszarach zastosowań i podstawach naukowych.
Wydrukowany w dziesiątkach tysięcy egzemplarzy jest najpopularniejszym materiałem o FRIS®.